10 Ocak 2008 Perşembe

Eğitim Yöneticileri Neler Yapmalıdır?

Eğitim yöneticilerinin (okul yöneticileri ilçe ve il millî eğitim müdürleri) öğretmenlerin yeterliklerinin artırılması ve istihdamında önemli görevleri vardır. Okul yöneticileri kurum içerisinde stajyer öğretmenlerin yetiştirilmesinde ve öğretmenlerin hizmet içi eğitim kurslarına katılmalarını teşvik etme ve katılımlarına olanak sağlama ile yeterliklerinin artırılmasında; ilçe ve il millî eğitim müdürleri de görev alanındaki öğretmenlerin gerek istihdamında, gerek kurslara katılım yoluyla ve gerekse de değişik yollarla daha nitelikli hâle getirilmesinde önemli roller üstlenebilirler.
İnsan yönetimi son derece önemli ve insanda bazı özelliklerin bulunmasını gerektiren bir alandır. Bundan dolayı da yöneticilerin yetiştirilmesi ve isabetli seçimi gerekmektedir. Bu amaçla yöneticilere yöneticilik formasyonu verilmeli ve yönetici seçiminde gerçekçi, bilimsel ve objektif ölçütler kullanılmalıdır.
Bu sonuçla yöneticiler;
Eğitim öğretim etkinliklerinin yürütülmesinde daha duyarlı olmalı, okulların alt yapı eksikliğini tamamlamaya çalışmalıdır.
Özellikle meslek dersi öğretmenlerinin yaz tatillerinde sanayiye giderek uygulamalarda bulunmalarını teşvik etmelidir.
Öğretmenleri sürekli okuma ve proje geliştirme doğrultusunda teşvik etmeli; öğretmenin bilgi yönünden eksikliğini gidermek, gelişmeleri takip etmesini sağlamak için olanak hazırlamalı; ilgili yayınları ulaştırmalı, etkinlikler düzenlemelidir.
Öğretmenleri geliştirici seminer, kurs, panel...vb. düzenlenmelidir.
Öğretmenlerin yeterliklerini artırmak, eksikliklerini gidermek amacıyla ders dışında uygun ortamlar sağlamalıdır.
Tarafsız olmalı, öğretmenlerin eşit şartlar altında çalışmalarını sağlamalıdır.
Çalışması ile öğretmenlere örnek olmalı, onlara rehberlik etmelidir.
Öğretmeni yetersiz olduğu alanda desteklemeli, cesaret verici, teşvik edici olmalıdır.
Öğretmene karşı ön yargılı olmamalı, yapıcı eleştiride bulunmalıdır.
Öğretmen evlerini kültürel yönden geliştirmeli, kütüphane vb. birimler oluşturmalı/geliştirmelidir.
Öğretmenlerin kendi kendilerini değerlendirmelerini sağlamalıdır.
Öğretmen başarısını takdir etmeli, yaptığı olumlu çalışmaları ödüllendirmelidir.
Yeni başlayan öğretmenlere, mesleğe uyumlarında yardımcı olmalıdır.
Öğretmen-öğrenci-veli ilişkilerini güçlendirici olanakları sağlamalı, okul-aile birliğini daha etkin hâle getirmelidir.
Öğretmenin sosyal, kültürel ve sportif etkinliklere katılımını, bu etkinliklerde aktif rol almasını sağlamalıdır.
Yetki, sorumluluk ve özlük haklarında öğretmeni bilgilendirmelidir.
Öğretmenleri bütün bir zaman içerisinde düzenli olarak, sağlam ölçütlere göre, objektif bir biçimde değerlendirmelidir, değerlendirmeleri yönlendirici olmalıdır.


Öğretmenler ile sürekli diyalog halinde bulunmalıdır.
İl içinde dengeli öğretmen dağılımı yapmalıdır.

Hiç yorum yok: