10 Ocak 2008 Perşembe

Eğitim Sendikaları Ne Yapmalıdır?

Eğitim sendikalarına öğretmenlerin yetiştirilmesinde önemli görevler düşmektedir. Eğitim sendikaları bir yandan öğretmenlerin gerçekte var olan sorun ve sıkıntılarıyla (öğretmenlerin sosyal ve kültürel yönlerinin geliştirilmesi, özlük hakları ve ekonomik durumunun iyileştirilmesi) ilgilenirlerken, ücret sendikacılığından ötede öğretmenlerin niteliklerinin geliştirilmesine yönelik etkinliklerde bulunmalıdır. Sendikalar partizanca tutumlardan uzak durmalı, sadece sendikal alanda çalışmalı, bu amaçla; öğretmenlere çağdaş ülkelerdeki çalışma haklarını sağlayabilmek için çağdaş ülkelerdeki sendikal yapılanmaya gitmelidir. Ayrıca; amaçları ve kitleleri aynı olduğundan sendikalar bir çatı altında birleşmeli, özellikle meslek odası oluşturarak sistemin oto kontrol mekanizmasını kurup, standartlarını ortaya koymalı, sistem içine girişleri denetleyebilmelidir.
Sendikaların öğretmenlerin yeterliklerinin artırılmasına yönelik bulunması gereken etkinlikleri aşağıda belirtilmiştir.

·Öğretmenlik mesleğini geliştirici çalışmalarda (AR-GE) bulunmalı; öğretmenlere bünyesinde eğitim vermeli, yayınlarla desteklemelidir.
·Öğretmenlerin sorunlarının çözülmesinde çözümcü yararlı alternatiflerle dolu bir yaklaşım benimsemelidir.
·Öğretmenler arasındaki dayanışmayı ve kaynaşmayı sağlayıcı sosyal, kültürel ve sportif etkinliklerde bulunmalıdır.
·Öğretmenlik mesleği ile ilgili sorunların çözülmesinde Millî Eğitim Bakanlığı ile iş birliği içinde olmalıdır.
·Öğretmenleri sürekli özlük hakları, yetki, sorumluluk konularında bilgilendirmelidir.
· Eğitim politikalarının oluşturulmasında aktif rol almalıdır.

Hiç yorum yok: